onsdag den 7. november 2012

NYC


Nu har jeg tilbragt en uges tid i NYC, og det har ikke gået stille af sig. Jeg landende i en jeg-tror-jeg-dør-turbulens med et af de sidste fly inden Sandy, hvorefter hele byen lukkede ned. I går stod jeg blandt amerikanere og eksildanskere med armene i vejret på en propfyldt bar i Nolita, da Obama sikrede sig 4 år mere. Og i dag vælter sneen tungt ned over Brooklyn.

Her er lidt billeder fra ugen der gak-gak.


Man har ikke været i NYC, hvis man ikke har knipset et vandtårn.

Øde gader, alle butikker lukkede og folk holdt sig indendøre.


Brooklyn Flea. Altid et godt sted at finde loppisfund, selvom der desværre synes at komme flere stande med masseproducerede patina-produkter.

Butikken Le Labo, hvor de blandede parfumen på stedet!

 Så er jeg begyndt på Kunstskole på Manhattan.

 Flot maleri i Buswick.

Var på PS1(MOMAS lillesøster i Brooklyn) hvor M.I.A. holdt et inspirerende foredrag.

Har været i rigtig mange genbrugsbutikker uh la la...Kufferten bliver tung!

På dinner. Har spist utrolig mange burgere og pommes frites...

OBAMA.

Det er jeg ihvertfald ikke endnu.

14 kommentarer:

  1. Åh hvor er du heldig at være i new York, selv om omstændighederne godt er lidt turbulente. Misundelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. NYDER det bigtime, og nu er alt næsten tilbage til det vante igen. KH

      Slet
  2. Det lyder som en begivenhedsrig tur. Lækre billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak der kommer forhåbentlig flere af slagsen:o)

      Slet
  3. Det er så cool at du er der på kunstskole. Hvor læneg skal du være der? Nyd det! Savner byen enormt, siden jeg boede der 4 måneder i 2001 som en del af min fri ungdomsuddannelse. Fantastisk by!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja NY er og bliver en totalt fantastisk by, og man bliver afhængig:o) Jeg er her i alt 1 måned... Heldige mig Bo)

      Slet
  4. Selvom byen er hårdt ramt kan man godt fornemme stemningen, OG JEG ER SLET IKKE MISUNDELIG. Har faktisk drømt om at komme til NY og bo og gå på kunst skole. Hvad er det for en skole du går på? og er det tekstil du arbejder med???

    SvarSlet
    Svar
    1. JA det er også meget fantastisk og jeg føler mig i den grad heldig:o) Skolen hedder The Art Students League of NY(http://www.theartstudentsleague.org/) Og det er kun på papir jeg arbejder, det er sjovt!

      Slet
    2. Det lyder virkelig interessant Anne. Har tjekket skolen ud, og blir nødt til at spørge dig hvordan du læser derovre, er du tjekket ind som full time student, eller er det workshop? Ja hvem ved, det ku jo være man en dag fik muligheden for at tage afsted ;-)

      Slet
    3. Det var desværre kun deltids. Men sjovt var det:o)

      Slet
  5. · { Søde Anne hvor ser det bare super fedt ud .... knus og nyd det hele } ·

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh Sabine jeg nyder og drikker et glas for dig!!! Knus og hils

      Slet
  6. Nøj som du er heldig. Jeg har selv læst i New York og savner byen hver eneste dag. I sidste uge var jeg på besøg et par dage og det var fantatisk mærkeligt. Min tur blev forkortet med fire dage på grund af stormen og det var som du også beskriver virkeligt mærkeligt at opleve byen næsten tom.

    NYD det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Æv den blev forkortet, vi har heldige lige at lande inden det hele lukkede ned:o)
      Skal nok nyde det, det bliver intet problem ha ha...

      Slet